Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش جديد فرش جديد

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

انواع نقشه در فرش كاشان

افشان درباري 1200 شانه-خريد مستقيم از كارخانه قالي كاشان

نقش و نگار هايي كه ما امروز بر روي فرش هاي ماشيني و دستبافت مي بينيم به گذشته هاي دور برميگردد. گاهي ايده هاي مختلف از كشور هاي ديگر نيز وارد ايران شده و باعث ايجاد نقشه هاي متنوع شده است. اما با وجود تنوع بسيار در اين زمينه نقشه هاي فرش در 8 دسته طبقه بندي مي شوند كه شامل نقشه هاي قديمي و جديد مي باشد. در اين مقاله با اين سبك ها بيشتر آشنا شده و به شما كمك مي كنيم در هنگام خريد فرش، نقشه ها را به خوبي بشناسيد. با ما در ادامه مقاله همراه باشيد.

انواع طرح هاي فرش

*طرح لچك ترنج

اين طرح كه به اصطلاح به آن لچك محراب نيز مي گويند يكي از معروف ترين طرح ها در فرش مي باشد كه به گفته مورخان از طراحي كاشي هاي مدارس، مساجد يا نقش و نگار هاي روي كتاب هاي قديمي چرمي به وجود آمده است. نقشه كشان قالي در دوره صفويه با خلاقيت هاي بسيارشان به طراحي اين اشكال زيبا پرداخته و باعث وجود يك اثر ماندگار در اين بازه زماني شده اند. از اصيل ترين مناطق نقشه كشي فرش مي توان به كاشان اشاره كرد. كه شهر هايي همچون يزد، اردستان و كشور مصر از روي اين نقش و نگار ها در طراحي نقشه هايشان به كار برده اند.

*طرح افشان

اين نقشه از گذشته تا كنون در بين تمام افراد بسيار محبوب بوده است. طرح هاي افشان نقشه هايي بدون ترنج و خلوت مي باشند و بهترين گزينه براي دكوراسيون هاي شلوغ است. در طراحي نقشه افشان از گل و بوته استفاده شده و طرح هاي اسليمي در حاشيه فرش به كار برده شده است. طرح افشان از زمان شاه عباس شكل گرفته و تا امروز توجه افراد زيادي را به خود جلب كرده است. نام يكي از نقشه هاي معروف افشان شاه عباسي بوده كه در گذشته به آن سرتاسري شاه عباس نيز مي گفتند. از ديگر نقشه ها مي توان به افشان شكسته، افشان ترنج دار، افشان اسليمي و ... اشاره كرد.

*طرح گلداني و درختي

اين طرح يكي از معروف ترين نقشه هاي كاشان مي باشد كه از گذشته تا امروز در بين تمام علاقه مندان به فرش شناخته شده مي باشد. اصالت اين طرح مربوط به جوشقان كاشان مي باشد كه در زمان صفويه شكل گرفته اند. در حال حاضر از اين نقشه بيشتر براي بافت قاليچه استفاده مي شود.

*طرح شكارگاه

همان طور كه اسم اين طرح پيداست طراحي اين نقشه تصوير شكار حيوانات، شكارچي و گل و گياه بوده كه در سر تا سر فرش پياده شده است. در صنعت فرش ماشيني امروزه از طرح شكارگاه استقبال فراواني مي شود. و مي توان اين سبك را بر روي فرش هايي همچون فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه خريداري كرد.

*طرح محرابي

ايده اين نقشه از محراب مسجد گرفته شده و همانند اسمش در پوشش مساجد به كار برده مي شود. در بعضي از نقشه هاي محرابي شما مي توانيد خطي از قرآن يا احاديث را در قسمتي كه انسان سجده مي كند در حاشيه فرش ملاحظه بفرماييد. در اين طراحي به هيچ وجه چهره، حيوانات و گل و گياه طراحي نمي شود. چرا كه در هنگام اقامه نماز افراد را دچار سردرگمي خواهد كرد.

*طرح هاي واگيره اي

اين نقشه در قسمت كوچكي طراحي شده و در سر تا سر نقشه به صورت مداوم تكرار مي شود. از معروف ترين سبك ها در اين زمينه مي توان به نقشه هاي خشتي و بته جقه اشاره كرد.

*طرح هاي تصويري

طرح هاي تصويري در كاشان سابقه اي دور و دراز دارد. اشخاص نامداري در اين زمينه در زمان محمد رضا شاه پهلوي به بافت اين سبك براي پوشش دربار مي پرداختند. 3 نقشه در اين طراحي بسيار معروف مي باشد كه شامل:

*نقشه ي محتشم، چهره اي و منظره ي شمايلي مي باشد.

در نقشه محتشم اكثرا طرخح هاي لچك و ترنج به كار برده شده است. حاشيه هاي اين نقشه پهن بوده و گل و بوته هايي مانند درخت بيد مجنون، گل و بوته ها به سادگي در سر تا سر فرش استفاده شده است. در حاشيه نقشه نيز نقش و نگار هاي اسليمي به كار رفته و يكي از زيبا ترين نقشه هاي فرش مي باشد.

فرش كاشان

امروزه كاشان يكي از برزگترين توليد كننده هاي فرش ماشيني مي باشد. طرح هايي كه امروزه بر روي فرش هاي ماشيني پياده مي شوند از نقش و نگار هاي قديمي ايده گرفته اند. سايت قالي كاشان يكي از برند هاي معتبر در زمينه فروش محصولات فرش ماشيني بوده و نقشه هاي قديمي و جديد را در اختيار مشتريان خود قرار داده است. ارسال محصولات اين فروشگاه مستقيم از كارخانه و بدون واسطه مي باشد. يكي از مزيت هاي اين فروشگاه اينترنتي ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/5 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

چگونه فرشتان را مثل روز اول نو كنيد؟!

 قالي كاشان

زماني كه براي منزلتان فرش انتخاب ميكنيد حتما به اين فكر كرده ايد چگونه ميتوانم از فرشم نگه داري كنم، به گونه اي كه هميشه نو به نظر برسد. از آنجايي كه فرش يكي از اقلام گران در بين وسايل منزل است بايد روش هاي نگهداري از آن را  بدانيم. در اين مقاله سعي داريم شما را با روش هاي نگهداري صحيح از فرش آشنا كنيم.

نحوه ي صحيح جارو زدن فرش
اولين قدم در نگهداري فرش آشنايي با نحوه صحيح جارو زدن آن مي باشد. هر فرش حداقل يك بار و حداكثر سه بار در هفته بايد بوسيله ي جاروبرقي تميز شود و در هنگام استفاده از جاروبرقي بايد فرش را در همه ي جهات جارو زد تا تمامي گرد و غبار و ذرات آلودگي ها از آن خارج شود. سعي كنيد جاروكشي فرش رو به صورت منظم و با در نظرگرفتن ميزان رفت و آمد و كثيف شدن فرش انجام دهيد.

لكه گيري فرش
يكي از مواردي كه باعث از دست رفتن زيبايي فرش شده و به آن ظاهري كهنه مي دهد وجود لكه هاي مختلف روي فرش است. بهترين كار براي لكه گيري فرش اين است كه بلافاصله بعد از ايجاد لكه به روي فرش جهت برطرف كردن آن اقدام نماييد. براي اين كار با توجه به نوع لكه ي ايجاد شده آن را برطرف كنيد. اگر لكه قابل برداشتن است با نوك چاقو آن را بداريد سپس با آب ولرم و مقداري شامپو فرش و يك تكه اسفنج آن را تميز كنيد.

اگر لكه ها با اين روش تميز نشد مقداري سركه سفيد يا الكل داخل محلول فوق بريزيد يا اينكه از تينر به تنهايي استفاده كنيد. ولي به اين نكته توجه كنيد كه تينر خاصيت رنگبري نيز دارد كه بيشتر براي لكه هاي جوهري يا چسب استفاده مي شود. پس از پاك شدن لكه، محل لكه را با آب فراوان شستشو دهيد. و سپس آن را خشك كنيد.

شستشوي فرش
درصورت ايجاد لكه هاي زياد و يا پاك نشدن آنها، به قاليشويي هاي معتبر مراجعه كنيد. اگر براي شستشوي فرش در منزل اقدام كرديد حتما بايد با روش هاي اصولي فرش خود را بشوييد تا به آن آسيب وارد نشود. براي اين كار از مواد شوينده مناسب مثل شامپو فرش استفاده كرده و از به كار بردن مواد شوينده ي قوي و اسيدي كه به بافت و رنگ فرش آسيب مي زنند خودداري نماييد.

پس از شستشو، آب موجود در فرش را كاملا خارج كنيد. حواستان باشد آب موجود در ريشه را هم بگيريد زيرا باقي ماندن آب اضافي در فرش و ريشه باعث زرد شدن آن مي شود. سپس فرش را در محل مناسب پهن كرد تا خشك شود. دقت كنيد به هيچ عنوان فرش را آويزان نكنيد و در بابر تابش مستقيم نور خورشيد نگذاريد.

استفاده از جوش شيرين
براي اينكه فرشتان هميشه نو به نظر برسد و ظاهري شفاف داشته باشد، همچنين براي رفع بوهاي نامطبوع از فرش ميتوانيد پودر جوش شيرين استفاده كنيد. كافيست آن را روي فرش ريخته و حدودا نيم ساعت بعد با جاروبرقي فرش را جارو بزنيد.

استفاده از روفرشي
براي جلوگيري از كثيف شدن فرش بهتر است با يك روفرشي مناسب روي آن را بپوشانيد. اين كار سبب تميز و نو ماندن فرش مي شود. بخصوص اگر اين فرش در محل رفت و آمد زياد و يا حضور كودكان در آن محل مي باشد.

با كفش روي فرش راه نرويد
راه رفتن با كفش روي فرش باعث كثيف شدن فرش و نفوذ خاك و ذرات به عمق فرش شده و از طرفي باعث كوبيده شدن فرش و آسيب رسيدن به بافت فرش خواهد شد. به طور كلي فرش هاي باكيفيت كه با الياف مرغوب بافت شده اند در اثر شستشوي اصولي آسيب نمي بينند. هر فرش سالي يك بار نياز به شستشو دارد.

كارخانه فرش كاشان
در فروشگاه معتبر قالي كاشان مي توانيد فرش هايي با الياف صددرصد اكريليك را تهيه كنيد. الياف اكريليك يكي از مرغوب و باكيفيت ترين الياف موجود در فرش مي باشد. از ويژگي هاي اكريليك مي توان به مقاومت در برابر آلودگي ها اشاره كرد. يكي از ويژگي هاي قالي كاشان ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/12/26 ساعت: ۱۴ توسط:best-carpet :

فرش مدرن در دكوراسيون مدرن

فرش مدرن قالي كاشان

فرش يكي از مهم ترين عنصر در خانه محسوب مي شود. امروزه مردن به دكوراسيون هاي مدرن كه تشكيل شده از وسايلي ساده و دور از تجملات هستند، اهميت بيشتر را مي دهند. خوشبختانه با پيشرفت صنعت فرش ايران، فرش هاي مدرن در تنوع بالايي در حال توليد هستند. در اين مقاله شما را با هماهنگي بين فرش مدرن و دكوراسيون مدرن آشنا خواهيم كرد.

ويژگي فرش مدرن

از آنجايي كه دكوراسيون مدرن بسيار خاص مي باشد، فرش مدرن از اين سبك پيروي كرده و طرح و نقش هاي خاصي را دارد. طرح هاي فرش مدرن كم نقش و نگار بوده و رنگ هاي ساده را دنبال مي كند. به دليل پلي استر به كار رفته در اكثر فرش هاي مدرن باعث افزايش كيفيت و لطافت فرش شده است.

در فرش هاي سنتي طراحي و نقش فرش به گونه اي مي باشد كه از 4 گوشه فرش كه اصطلاحا لچك نام دارد به صورت قرينه شروع شده و در مركز فرش كه ترنج نام دارد ختم مي شود. در اين فرش ها از نقش و نگار ساده و خطوط هندسي استفاده زيادي شده است. و همين جلوه فرش را افزايش داده است.

يكي ديگر از خاصيت فرش هاي مدرن استفاده رنگ هاي تند در بافت فرش مي باشد. همچنين رنگ اصلي به كار برده شده در فرش هاي مدرن رنگ خاكستري مي باشد. با توجه به دلايل ذكر شده فرش مدرن، امروزه توجه افراد بسياري را به خود جلب كرده است.

فرش هاي زيادي در دسته بندي فرش هاي مدرن قرار مي گيرند كه با توجه به نوع دكوراسيون با فضا هماهنگ مي شوند. از جمله فرش هاي شگي، فرش فلوكاتي، فرش شنل، فرش فريز و فرش عروسكي كه براي اتاق كودك طراحي شده است.

فرش هاي مدرن در تمام سايز هاي استاندارد كه شما فرش 6 متري، فرش 9 متري و فرش 12 متري قابل بافت مي باشد و اگر شما خواهان يك متراژ غيراستاندارد باشيد، ابعاد مورد نظر را به شركت توليدكننده تحويل داده تا فرش با سايز مورد نظر شما بافت گردد.

ويژگي دكوراسيون مدرن

يكي از ويژگي هاي سبك مدرن كه شباهت بسياري با فرش مدرن دارد سادگي در دكوراسيون و استفاده از رنگ هاي خاصي از جمله خاكستري مي باشد. همان طور كه ذكر شد رنگ خاكستري در فرش هاي مدرن، رنگ اصلي محسوب مي شود. اگر از مبلمان هايي با طراحي شلوغ استفاده مي كنيد خريد يك فرش مدرن با طراحي ساده جلوه بي نظيري را به خانه شما مي دهد.

استفاده از وسايل گوشه دار در دكوراسيون مدرن نشانه سرسختي در زندگي مدرن مي باشد. همچنين استفاده از وسايل منحني نشانه حركت و پويايي است. در دكوراسيون مدرن مجستمه هاي مفهمومي به اين فضا جلوه مي دهد. اگر سادگي و در عين حال به دنبال يك فضاي خاص هستيد فرش مدرن تكميل كننده فضاي مدرن شما شده و منزلتان را بسيار زيبا مي كند.

خريد مستقيم فرش كاشان از كارخانه

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان يكي از فروشگاه هاي معتبر فروش انواع فرش بوده است. اين فروشگاه بهترين كيفيت و زيبا ترين محصولات را به مشتريان خود ارائه مي كند. يكي از ويژگي هاي فروشگاه اينترنتي قالي كاشان ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/12/19 ساعت: ۱۵ توسط:best-carpet :

تشخيص فرش ماشيني اصل از تقلبي

فرش اصل در قالي كاشان

امروزه تنوع در بافت فرش هاي ماشيني بسيار بالا مي باشد. به همين دليل برخي از افراد با جايگزين كردن مواد اوليه نامرغوب، فرش بي كيفيت خود را به جاي يك فرش اصل به فروش مي رسانند. اين مقاله به منظور روش هاي تشخيص فرش اصل از تقلبي تهيه شده مي باشد. تا به شما كمك كند بهترين كيفيت را خريداري كنيد.

فرش ماشيني اصل كاشان

شانه و تراكم در فرش هاي ماشيني نقش بسيار مهمي را دارند. شانه به تعداد گره ها در ي متر عرض فرش گفته مي شود. همچنين به تعداد گره ها در يك متر طول فرش تراكم گفته مي شود. به صورت استاندارد، فرش هاي اصل در شانه هاي 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه، 1600 شانه توليد و بازار عرضه مي گردند. با توجه به عرض ماشين آلات بافندگي، عرض يا شانه فرش در همه فرش ها ثابت مي باشد ولي طول يا تراكم فرش متغير مي باشد. براي تشخيص اصل بودن يك فرش مي توانيد تعداد گره ها در يك متر عرض فرش را شمرده و با صد برابر كردن آن شانه فرش اصل را بدست آوريد.

فرش ماشيني 700 شانه اصل

تراكم در فرش هاي 700 شانه متغير مي باشد. به صورت استاندارد اين تراكم بين عدد 1000 الي 3000 توليد مي شود. فرش هاي 700 شانه در دو دسته 8 رنگ و 10 رنگ بافته مي شوند. بارزترين تراكم در فرش هاي 700 شانه، تراكم 2550 بوده و در نتيجه يكي از اصل ترين فرش هاي ماشيني با مشخصات 700 شانه با تراكم 2550 به بازار عرضه مي گردد.

فرش ماشيني 1000 شانه اصل

فرش هاي 1000 شانه با تراكم 3000 توليد مي شوند و با طيف رنگي 8 رنگ و 10 رنگ به فروش مي رسند. الياف به كار رفته در فرش هاي 1000 شانه نخ اكريليك هيت ست شده مي باشد. چنانچه فرش 1000 شانه اي خريداري كرديد كه داراي مشخصات ديگري بود، آن فرش اصل نمي باشد.

فرش ماشيني 1200 شانه اصل

فرش 1200 شانه به صورت استاندارد در تراكم 3600 بافته مي شود. اين فرش همانند فرش هاي ديگر در به صورت 8 رنگ و 10 رنگ توليد مي گردد. يكي از ويژگي هاي فرش 1200 شانه استفاده از نخ اكريليك هيت ست شده با قابليت ضد پرزدهي و حساسيت مي باشد. موارد ذكر شده لازمه يك فرش اصل مي باشد.

فرش ماشيني 1500 شانه اصل

يكي از ويژگي هاي فرش 1500 شانه، جلوه دستباف گونه آن مي باشد. الياف استفاده شده در فرش هاي 1500 شانه صد در صد اكريليك است. به همين منظور فرش غير قابل پرزدهي و حساسيت مي باشد. يكي از جديد و به روز ترين دستگاه هاي بافت فرش 1500 شانه، به نام HCI3 مي باشد.

كيفيت الياف

در بافت فرش هاي ماشيني از الياف مصنوعي استفاده مي شود. در الياف مصنوعي، اكريليك يكي از بهترين الياف به كار برده شده در فرش مي باشد. الياف اكريليك قيمت بالاتري را نسبت به الياف ديگر دارد. چرا كه دوام و كيفيت فرش را افزايش مي دهد.

 از ويژگي هاي اكريليك مي توان به عدم ايجاد پرزدهي و حساسيت در آن اشاره كرد. همچنين در برابر نور مستقيم خورشيد مقاوم مي باشد. اگر به دنبال فرشي هستيد كه ماندگاري بالايي داشته و همچنين جلوه ي زيبايي را به فرش دهد، الياف صد در صد اكريليك بهترين گزينه براي شما مي باشد. يكي از تفاوت هايي كه فرش اصل از فرش تقلبي دارد، لطافت و نرمي الياف مي باشد. به صورتي كه قدم گذاشتن روي آن حس آرامش را در مخاطب ايجاد كند.

استعلام از كارخانه مربوط

در پشت تمامي فرش هاي اصل، برچسبي به منظور شناسنامه كلي از فرش مي باشد. در آن شناسنامه مشخصات كاملي از فرش ذكر شده است. با تماس به شركت توليد كننده مي توانيد اصل يا تقلبي بودن محصول را تشخيص دهيد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

با خريد فرش كاشان از فروشگاه اينترنتي قالي كاشان مي توانيد فرشي زيبا و با كيفيت را خريداري كنيد. يكي از ويژگي هاي فروشگاه قالي كاشان ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد. همچنين محصولات ارائه شده در اين فروشگاه، از برند هاي معتبر مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/12/12 ساعت: ۱۵ توسط:best-carpet :

ويژگي هاي فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب قالي كاشان

در ايران، مردم از گذشته تا كنون از فرش براي كفپوش منزل خود استفاده مي كردند. امروزه با توجه به وجود انواع كفپوش ها مانند سراميك، پاركت و... همچنان خريد فرش براي مردم در اولويت مي باشد. انسان ها يك سوم از عمرشان را در اتاق خواب خود مي گذرانند. پس انتخاب يك فرش زيبا كه با ديگر دكوراسيون هماهنگي داشته باشد، جلوه اتاق خواب را چندين برابر مي كند. فرش خاصيت اين را دارد كه به يك محيط روح و گرما ببخشد.

ويژگي هاي فرش اتاق خواب

شما براي خريد يك فرش مناسب بايد جنبه هاي زيادي را در نظر بگيريد. از جمله خريد يك فرشي كه با دكوراسيون داخلي اتاقتان هماهنگي داشته باشد. اگر دكوراسيون اتاق سبك مدرن را دنبال مي كند خريد يك فرش كلاسيك انتخاب مناسبي نمي باشد.

البته با توجه به شخصي بودن محيط اتاق خواب، مي توانيد طبق سليقه خود وسايل را به شكل دلخواهتان قرار دهيد. امروزه فرش هاي گوناگوني براي اتاق خواب در نظر گرفته شده است. مانند فرش هاي كودك كه مخصوص اتاق فرزندتان طراحي شده است. همچنين استفاده از فرش هاي شگي، فرش هاي فانتزي و مدرن، گليم فرش ها انتخاب مناسبي براي فرش اتاق خواب مي باشد. حتي شما اين اختيار را داريد كه از فرشي كه در سالن پذيرايي از آن استفاده كرديد با فرش اتاقتان ست كنيد.

اگر محيط اتاقتان به سرعت كثيف مي شود استفاده از گليم فرش ها انتخاب مناسبي است. گليم فرش ها با توجه به خاب كم، آلودگي را در سطح خود نگه داشته و به سرعت قابل تميز شدن هستند. در غير اين صورت استفاده از فرش هاي شگي جلوه بي نظيري را به اتاق شما مي دهد. فرش هاي شگي با توجه به پرزهاي بلندي كه دارند لطافت را به اتاق شما مي آورند. تنها ايرادي كه مي توان از اين فرش گرفت، تجمع آلودگي در بين پرزهاي بلند خود بوده و تميز كردن آن كمي دشوار خواهد بود.

جنس فرش اتاق خواب

شما مي توانيد از هر فرش با هر الياف تشكيل دهنده اي براي اتاق خواب خود استفاده كنيد. پلي استر يك الياف براق بوده و جلوه ي فرش را افزايش مي دهد و همين طور الياف اكريليك داراي دوام و مقامت بالايي مي باشد. تركيب دو الياف پلي استر و پشم آلودگي را در سطح خود نگه داشته و به سرعت تميز مي شوند.

رنگ فرش اتاق خواب

فرش ها از تنوع رنگ بندي زيادي برخودار هستند. پيشنهاد مي شود قبل از خريد يك فرش زيبا براي اتاقتان، روانشناسي رنگها را مطالعه كنيد. روانشناسي رنگها به شما كمك مي كند بهترين انتخاب را در خريد يك فرش داشته و تا مدت زمان طولاني از آن لذت ببريد. رنگ ها و شخصيت انسان ارتباط نزديكي به يك ديگر دارند. براي مثال براي آرامش روحي خود از يك رنگ ملايم مانند آبي استفاده كنيد. استفاده از رنگ هاي خنثي تا مدت زمان طولاني جلوه خود را حفظ كرده و به روز مي مانند.

ابعاد فرش اتاق خواب

پيشنهاد مي شود تمام اتاق خود را با يك فرش زيبا بپوشانيد. سايز هاي استاندارد انواع فرش به صورت دائم در بازار موجود هستند. اگر مايل به خريد يك سايز غير استاندارد هستيد، مي توانيد آن را سفارش داده تا براي شما بافته شود.

به طور معمول فرش بايد در اتاق هاي بزرگ 20 سانتي متر و در اتاق هاي كوچك 13 سانتي متر تا ديوار فاصله داشته باشند. اگر مايل نيستيد تمام فضاي اتاق را با فرش بپوشانيد مي توانيد از فرش هاي كنار تخت استفاده كنيد.

فرش هاي كنار تخت اين قابليت را داشته تا هنگام پا گذاشتن روي آن حس خوبي در شما ايجاد شود. طول اين فرش ها تا ابتداي تخت شما بوده و بين تخت و ديوار قرار مي گيرد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان با در نظر گرفتن نياز هاي شما در خريد فرش، انواع گوناگوني از فرش ها را در اختيار شما عزيزان قرار داده است. شما مي توانيد بهترين و با كيفيت ترين فرش ها را با يك قيمت عالي در اين فروشگاه پيدا كنيد. يكي ديگر از مزاياي اين فروشگاه ارسال رايگان محصول به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/12/5 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

انواع فرش هاي مدرن

فرش كاشان قالي كاشان خريد فرش مدرن انواع فرش جديد

 

فرش مدرن چه فرشي است؟

فرش هاي مدرن با نام هاي مختلف و طرح هاي متفاوت در بازار عرضه مي شود كه با توجه به نوع بافت آنها خواص و ويژگي هاي متفاوتي دارند. در مجموعه ي فرش هاي مدرن ، فرش هاي شگي، شنل و فريز وجود دارد. كه فرش هاي اتاق كودكان يا همان فرش كودك در دسته فرش هاي فانتزي يا مدرن قرار مي گيرد.

گذر زمان دكوراسيون و سبك معماري خانه ها را از سنتي به سمت فضاهاي اروپايي و مدرن سوق داده است و به علت سبك آپارتمان نشيني دكوراسيون منازل و وسايل مورد استفاده از اهميت زيادي برخوردار شده‌اند . فرش و قالي هم مانند ساير وسايل با تغييرات به وجود آمده در دكور مجبور به تغيير است . ديگر نمي‌توان از قالي‌ها با طرح و نقشه سنتي در تمام اتاق‌ها كمك گرفت ، بلكه لازم است براي هر فضا فرشي متناسب با كاربرد اتاق در نظر گرفته شود . ترجيح خريداران بر آن است كه با توجه به بودجه و سليقه خود كف پوش هر فضا را به گونه‌اي انتخاب كنند كه در عين هماهنگي ، متفاوت از فرش‌هاي ساير اتاق‌ها باشد .

در ادامه اين مقاله سعي بر آن است كه تمامي نكات اوليه در مورد شناخت فرش ماشيني مدرن به همراه خصوصيات آن‌ها ارائه شود . اميد است با خواندن اين مقاله اطلاعات مفيدي در حيطه فرش هاي ماشيني مدرن كسب نماييد .

فرش ماشيني مدرن

فرش‌هاي ماشيني كه در حال توليد هستند از نظر طرح و نقشه به دو دسته كلي فرش سنتي و فرش كلاسيك يا مدرن قابل تقسيم بندي هستند . 

طرح هاي كلاسيك، طرح هايي هستند كه طراحان به صورت جديد با تلفيق خلاقيت خود با طرح هاي اصيل ايراني مي آفرينند. اما فرش هاي مدرن را همه شما در بازار فرش ماشيني ديده ايد. اما شايد تفاوت آنها را ندانيد و اسم آنها را با توجه به مدل آنها نشنيده باشيد.

امروزه از دكوراسيون هاي مدرن استقبال زيادي شده است، و اكثر افراد به دور از تجملات دوست دارند محيط زندگي خود را به صورت مدرن بچينند. براي اين نوع دكوراسيون ، فرش هاي مدرن مناسب بوده و مي توانيد ، متناسب با تم رنگي محيط خانه تان از فرش هاي مدرن خريداري كنيد. هم براي دكور شما مناسب هست و هم اينكه از لحاظ قيمت بسيار ارزان تر از فرش هاي ماشيني طرح كلاسيك است.

مهم‌ترين طراحي‌هاي سنتي ، طرح‌هاي اسليمي با داشتن شاخه و برگ و گلبرگ ظريف و متعدد ، بته جقه‌هايي كه در هنر اسلامي و تاريخي زياد ديده مي‌شود و غيره است . اما دسته ديگر كه فرش‌هاي مدرن و كلاسيك نام دارند در طي چند سال اخير طراحي و وارد بازار فروش فرش شده‌اند ، با وجود جديد بودن مورد استقبال زيادي قرار گرفته و اين موضوع نويد از خالي بودن طرح‌هاي فانتزي و مدرن در دنياي فرش مي‌دهد .

ويژگي هاي فرش مدرن 

فرش مدرن ايراني با دكوراسيون‌هاي سنتي و قديمي هم خواني ندارند و مناسب براي خانه‌هاي آپارتماني و سبك‌هاي جديد ساختمان سازي است . فرش مدرن و فانتزي با الهام گرفتن از تمام اشكال هندسي بافته شده و داشتن رنگ هاي شاد و جذاب از ويژگي اين بافته‌ها است . پرفروش‌ترين طراحي‌هاي مدرن شامل فرش هاي مدرن آبي آسماني ، فرش با رنگ زمينه صورتي ، بنفش ، سفيد ، قرمز و ... بوده است . چندين دسته از اين محصولات كه توسط عموم توليدكنندگان فرش توليد و روانه بازار مي‌شوند و نزد خريداران شناخته شده تر هستند ، فرش شگي ، فرش شنل ، فرش فريز ، انواع فرش‌هاي اتاق بچه يا اصطلاحاً عروسكي هستند . البته با توليد فرش ترك نيز ، اين محصول به گروه فرش هاي مدرن افزوده شد . رنگ زمينه در اين نوع فرش‌ها بسيار جلب توجه كننده است از همين رو هنگام خريد بايد به داشتن هارموني رنگ زمينه فرش با ساير وسايل دقت نمود . فرش‌هاي مدرن در كنار طرح و نقشه متفاوت الياف خاصي هم دارند ، خاص بودن الياف به معناي طول بلند آن‌ها ست ، الياف آكريليك هيت ست فرش ، پلي استر و بي سي اف در بافت مرسوم است .

انواع فرش‌هاي مدرن

در اين قسمت بيشتر با انواع فرشهاي مدرن و ويژگي هر كدام آشنا مي شويم .

فرش شگي


فرش مدرن از نوع شگي يا پرز بلند نمونه اي از فرش‌هاي فانتزي است كه در آن‌ها از الياف پلي استر ، آكريليك ، پشم و يا پلي پروپلين كمك گرفته شده است . در بين الياف مختلف نخ پلي استر داراي محبوبيت و استفاده بيشتري است . از خواص مهم فرش مدرن شگي مي‌توان به قابليت استفاده در انواع فضاها مانند فضاهاي اداري , منزل ، اتاق خواب ، به عنوان پادري و قاليچه و ساير فضاها اشاره كرد . بلندي پرز فرش شگي موجب ايجاد نرمي و حس گرما و آرامش مي‌شود . اما ممكن است آلودگي در بين پرزها نفوذ كرده و به سختي از آن خارج شود ، از اين رو لازم است هرازچندگاه فرش‌هاي شگي را تكان داده تا گرد و غبار از گره‌ها و عمق بافت خارج شود . فرشهاي شگي به علت جذب آلودگي براي اتاق كودك توصيه نمي‌شود .
فرش‌هاي مدرن شگي به چند روش توليد و روانه بازار ميشوند :
فرش شگي تك رنگ كه محصولي كاملاً ساده و مناسب براي مكان‌هاي كوچك و شلوغ است ، در طراحي فرش‌هاي شگي تك رنگ بافته اي يكدست با پرزهاي بلند خواهيم داشت .
فرش شگي 3 بعدي كاملاً متفاوت از فرش شگي تك رنگ است ، طراحي فرش 3 بعدي به گونه اي است كه با نگاه بر فرش حس برجستگي و ديدن طرح‌هاي سه بعدي را خواهيم داشت .
فرش شگي معمولي كف پوشي ست با طرح‌هاي مختلف و زيبا كه تنها ويژگي متفاوت آن داشتن پرزهاي بلند ، نرم و منعطف است .

فرش عروسكي يا كودك


براي انتخاب فرش كودك بايد بدانيد كه كف اتاق نقش بسيار موثري در چگونه به نظر رسيدن اتاق دارد. رنگ فرش با توجه به جنسيت كودك انتخاب مي شود و بر اساس رنگ پرده و تخت خواب و كمد انتخاب مي شود. و عروسك ها نيز در همخواني و تكميل فضا انتخاب مي شود. بهتر است كه فضا را از رنگ هاي روشن با رعايت تم رنگي انتخاب كنيد، تا فضايي شاد و پر انرژي را براي بچه هايتان به ارمغان آوريد.

جنس فرش كودك از جمله مهم ترين مواردي است كه هنگام انتخاب بايد به آن دقت شود. فرش كودك بايد نرم و قابل شست و شو باشد. پوست بچه ها حساس است و نبايد با فرش هاي زبر و خشن آنها را اذيت كرد. هم چنين فرش كودك نبايد پرز بدهد ، زيرا ريه بچه ها حساس است و نخ هاي فرش نبايد، پرز بدهد و باعث مريضي بچه ها شود. و سبب آلرژي گردد.

 

مدل فرش كودك، انتخاب مدل فرش كودك بستگي به سليقه ي شما دارد.البته تا زماني كه او هنوز به حدي نرسيده است كه علاقه اي در او شكل بگيرد و دوست داشته باشد ،اتاق خود را به آن سبك بچيند. دختران اكثرا از رنگ هاي صورتي و طرح هاي گل و عروسك استقبال مي كنند و پسران از شخصيت هاي پسر كارتونها و انواع ماشين ها و رنگ هاي نارنجي و آبي و رنگ هاي پر انرژي و يا سرد مي پسندند.

فرش فريز


نوع ديگر فرش مدرن ، فرش‌هايي با نام فريز هستند كه اين فرش‌ها بسيار متراكم و از همين رو فشرده و مقاوم هستند . فرشهاي فريز شباهت بالايي به گليم و جاجيم دارند . فرش‌هايي با شستشو راحت كه مناسب براي مكان‌هاي پر رفت و آمد و در معرض آلودگي هستند و تراكم بالاي فرشهاي فريز آن‌ها را در برابر پا خوردگي ، فشار و سايش مقاوم نموده است . قرار گرفتن پايه مبل ، تخت و اجسام سنگين آسيب چنداني به اين محصولات وارد نمي‌كند و اصطلاحا كوبيده شدن ندارند . فرش هاي ماشيني فريز بدون پرز و بدون حساسيت مي باشند.

فرش ماشيني شنل


فرش شنل نقطه مقابل فرشهاي شگي است و بر خلاف فرش‌هاي شگي پرز هايي بسيار كوتاه دارد ، فرشهاي مدرن با گل‌هاي برجسته و داراي فرورفتگي از نوع شنل هستند . فرش‌هاي شنل با داشتن پرزهاي كوتاه نرم و لطيف هستند و مانند فرشهاي فريز قابليت شست و شوي بالايي دارند .

خريد فرش ماشيني مدرن 

براي خريد فرش ماشيني مدرن فروشگاه اينترنتي قالي كاشان را به شما پيشنهاد مي كنيم . فروشگاه قالي كاشان مجموعه اي از جديد ترين و به روز ترين طرح هاي مدرن و فانتزي را در خود جاي داده است . در اين فروشگاه اينترنتي هر نوع طرح و رنگ براي هر نوع سليقه اي موجود بوده كه باعث سهولت در انتخاب مي شود . كيفيت بسيار بالاي تمامي فرش هاي قالي كاشان تضمين شده است .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/18 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش 1600 شانه، حقيقت يا دروغ

اين روزها در برخي تبليغات محيطي با عنوان هايي مانند ” توليد نخستين فرش 1600 شانه جهان ” مواجه مي شويم كه توجه مخاطبان و مشتريان فرش ماشيني را به خود جلب نموده است. در پي سوالاتي كه برخي از عزيزان در اين خصوص داشتند و شبهه هايي كه در ذهنشان ايجاد شده بود در رابطه امكان توليد فرش 1600 شانه تراكم 4800 و تفاوت آن با فرش 1500 شانه تراكم 4500، تصميم گرفتيم كه خبر توليد فرش 1600 شانه را مورد بررسي دقيق تر قرار داده و درستي و نادرستي آن را براي شما بزرگواران شفاف سازي كنيم. لطفا زود قضاوت نكنيد و اين متن را تا انتها مطالعه نماييد!

تحليل خبري و اطلاعاتي فرش 1600 شانه
در مرحله نخست اين شبهه وجود دارد كه هر محصول جديدي يك شركت توليدكننده دارد، به ويژه محصولات خاص همچون دستگاه هاي نساجي و به طور خاص تر دستگاه هاي بافت و توليد فرش ماشيني – توليد كننده هاي شاخص و شناخته شده اي دارند كه براي تمامي فعالان اين صنعت شناخته شده اند. بنابراين اگر دستگاه 1600 شانه توليد خود را آغاز كرده باشد،  مطمئنا از طريق وبسايت رسمي شركت توليدكننده آن منتشر مي شود.

شركت هاي توليدكننده دستگاه هاي بافت فرش ماشيني در حال حاضر منحصر شده اند به دو شركت وندويل و شركت شونهر. اين دو شركت مشهور و معتبر توليدكنده دستگاه هاي فرشبافي در تا زمان نگارش اين مقاله (آبانماه 1398 شمسي) هيچگونه خبري را در خصوص توليد، عرضه و يا حتي تصميم گيري در اين رابطه را در وبسايت هاي رسمي خود منتشر نكرده اند.

بررسي امكان فني توليد فرش 1600 شانه
نكته بعدي كه بايد به آن توجه كرد، همانگونه كه در مقاله مربوط به ” شانه فرش ” و ” تراكم فرش “ به طور كامل توضيح داديم، تراكم فرش (كه منظور همان تراكم طولي فرش است)، به راحتي قابل تغيير و كم و زياد كردن است. اما در مورد شانه فرش ماجرا بسيار متفاوت است. در حقيقت، تغيير در شانه فرش نه تنها در بعضي موارد غيرممكن است، بلكه در مواردي هم كه امكان افزايش شانه وجود دارد، با چالشهايي رو برو است كه اين كار را فقط با انجام تغييرات فني و طراحي مجدد دستگاه ممكن مي سازد.

البته بديهي است كه منظور ما از افزايش شانه فرش، آن گونه اي است كه بر روي يك دستگاه بافندگي اعمال مي شود تا آن را به سطح بالاتر ارتقاع دهد. مثلا تبديل و ارتقاء دستگاه توليد فرش 700 شانه به 1000 شانه و يا ارتقاء دستگاه توليد فرش 1000 شانه به فرش 1200 شانه و يا ارتقاء دستگاه فرش 1500 شانه به شانه اي بالاتر. و روشن است كه ساخت و توليد دستگاههاي بافت فرش با شانه بالاتر ممكن است و مورد بحث ما در اينجا نيست.

افزايش شانه فرش داراي چه چالش هايي است؟
يكي از چالش هاي افزايش شانه يك دستگاه بافندگي تغييراتي است كه بايد در ساختار و قطعات و ديگر موارد فني صورت گيرد. بنابر اين اگر شركتي بخواهد با انجام تغييراتي در دستگاه آن را به شانه بالاتر تبديل نمايد، بايد خود را آماده محدوديتهايي در توليد و راندمان فرش و همچنين انجام تغييرات در طراحي دستگاه نمايد. اين موارد مسلما مستلزم صرف هزينه زياد است. علاوه بر اين مدت زماني كه براي اين تغيير نياز است معمولا مدت طولاني است كه در اين مدت چرخ توليد شركت از كار مي افتد و اين نيز يكي ديگر از زيان هاي انجام اين تغيير است.

بعلاوه وقتي دستگاه بافت فرش ماشيني كه معمولا عرض آن 3 متر است به شانه بالاتر ارتقاء مي يابد، ناچار بايد افزايش شانه و تراكم عرضي را به شكلي جبران نمايد. اين امر سبب مي شود كه دستگاه تبديل شده كه قبلا مي توانست هر فرشي را تا عرض 3 متر ببافد پس از اين تغيير نهايتا مي تواند تا عرض 2.5 متر بافت نمايد. به عبارت ديگر ديگر امكان فرش 12 متري (3*4) با چنين دستگاهي وجود نخواهد داشت و نهايتا اين دستگاه مي تواند فرش 9 متري (2.5*3.5 متري) توليد كند.

مسلما اين يك محدوديت بسيار مهم براي يك دستگاه توليد فرش ماشيني است كه باعث مي شود فقط شركت هايي تن به اين كار دهند كه بيش از يك دستگاه بافندگي در يك گروه دارند و يا عرض دستگاه هاي بافندگي فرش آنها بيش از 3متر باشد. با تمام اين اوصاف و با در نظر گرفتن هزينه هايي كه افزايش شانه فرش ماشيني دارد، باز برخي از شركتها با جمع بندي مجموع سود و زياني كه در بلند مدت حاصل مي كنند اقدام به انجام اين كار كرده و مي كنند.

آيا فرش 1600 شانه توليد شده است؟
بنابراين با توجه به نكاتي و چالشهايي كه در بالا ذكر شد اگر شركتي بتواند بر تمامي چالشهاي پيش روي خود غلبه كند، مسلما امكان توليد و بافت فرش 1600 شانه امري در دسترس و ممكن خواهد بود. بنابر اين اگر شركتي بخواهد فرش 1600 شانه توليد و اين كار را با ارتقا دستگاه پايين تر انجام دهد و با محدوديت عرض دستگاه نيز مواجه نشود كافي است كه اولا، يك دستگاه فرش 1200 شانه با عرض 4 متر داشته باشد. ثانيا هزينه هاي طراحي مجدد و انجام تغييرات در بافت و غيره تقبل كند.

به عبارت ساده تر دستگاه توليد فرش 1200 شانه با عرض 4 متر امكان تبديل شده به دستگاه 1600 شانه با عرض 3 متر را دارد. خيلي ساده و خودماني اگر بخواهيم با يك مثال (ن نه چندان دقيق) بيان كنيم به اين شكل مي شود كه وقتي شما تراكم 1200 را كه در 4متري وجود دارد، فشرده كنيد مي توانيد تراكم 1600 را در 3 متر داته باشيد!

با توجه به شواهد و قراين موجود و مطالبي كه در بالا ذكر شد بايد بگوييم كه در حال حاضر (تا زمان نگارش اين مطلب – پاييز 1398 شمسي ) اگرچه دو شركت بزرگ و شناخته دستگاههاي توليد فرش ماشيني، تا كنون دستگاه هاي ويژه توليد فرش ماشيني با شانه بالاتر از 1500 توليد نكرده اند و به همين دليل در سايت آنها نيز مطلبي در اين خصوص درج نشده است اما امكان توليد فرش 1600 شانه با تراكم 4800 وجود دارد و شركت فرش خاطره كوير كاشان ، نخستين شركتي است كه اقدام به توليد فرش 1600 شانه نموده است.

چگونه ادعاي فروشندگان را ارزيابي كنم؟
شما مي توانيد درستي و نادرستي مطالبي را كه در تبليغات به چشم مي خورد، با روش هايي كه ما در همين وبسايت در رابطه با آموزش كامل فرش ماشيني، در اختيار شما قرار مي دهيم بسنجيد. و قيمت فرش 1500 شانه ، 1600 شانه 1200 شانه و … را درست ارزيابي كنيد. اميدوارم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/8 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

دسته بندي طرح هاي فرش ايراني

طرح هاي فرش ايراني


فرش ايراني دنياي پر رمز و رازي دارد. نقش هاي زيبا و دلرباي اين دردانه هاي هنر، هر كدام دنيايي هستند از مفهوم و طراوت و خلاقيت. در اين مقاله قصد داريم به اين دنياي زيبا با نگاهي عميق تر بنگريم و با وسواس به كنكاش در انواع طرح هاي فرش ايراني بپردازيم. با ما در اين مقاله همراه باشيد.

فرش هاي ايراني و طبقه بندي آن ها


نقوش فرش ايران و نگاره هاي تزييني آن و از همه مهمتر مفاهيم بنيادي و شايد هم راز آميز آنها ، از جمله مباحث تخصصي فرش ايران مي باشد كه در طي چند دهه ي اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته است .

از بركت بسياري از اين مطالعات در برخي موارد رمز پردازي و نماد گرايي نقوش فرش ايران نيز آشكار گشته و نتايج حاصله افزون بر ساير دلايل، بر ارزشهاي هنري فرش ايراني افزوده است ، قبل از پرداختن به مباحث جديدي كه در طي سالهاي اخير براي طبقه بندي فرشهاي ايران مورد توجه قرار گرفته و همچنين مروري بر نظريات كارشناسان غربي در مورد نقشه هاي فرش ايران ، به معرفي يك طبقه بندي قديمي از طرحهاي فرش ايران مي پردازيم كه بيش از دو دهه از عمر آن مي گذرد و مي توان گفت امروزه مورد توجه و استفاده اغلب طراحان و توليد كنندگان فرش قرار گرفته و در مدارس و دانشگاهها نيز به عنوان طبقه بندي اصلي طرحهاي فرش ايران معرفي مي گردد .

در خصوص طبقه بندي صحيح و اصولي طرح هاي فرش ايران و همچنين مباني بنيادي آن تا چند سال اخير كار چنداني صورت نگرفته بود ، اما به تدريج مطالعات انجام شده به ويژه توسط كارشناسان و محققين ايراني كه متاسفانه هنوز از طرفداران زيادي برخوردار نيست، مي رود تا دنياي جديدي را از طبقه بندي علمي – هنري – طرح هاي فرش ايران را ارائه دهد .

در اين طبقه بندي بدون توجه به دلايل شكل گيري و پيدايش طرحها و نقش ها و حتي ريز نقش هاي مورد استفاده در فرش ، فقط با توجه به نوع آرايه ها و تزيينات طرح و همچنين اشكال تقليدي به كار رفته و حتي با توجه به نوع تقسيم بندي متن فرش و جاي گيري اشكال و تصاوير در آنها به دسته بندي طرح هاي فرش ايران پرداخته اند و سپس با قياس كليه ي طرح هاي ساير فرش ها و توجه به وجوه مشترك طرح در هر فرش با طبقه بندي مذكور ، به اصطلاح تمامي طرح هاي فرش ايران را در اين فهرست گنجانيده اند. در اينجا با اين طبقه بندي آشنا مي شويم .

بر اساس اين طبقه بندي طرح هاي فرش ايران به 19 دسته اصلي طبقه بندي و هر يك نيز به چند شاخه ي كوچكتر تقسيم مي گردند كه عبارتند از:

دسته 1: طرح هاي افشان


در فرش طرح افشان كليه ي بند ها و نگاره هاي فرش پيوستگي و ارتباط كاملي دارند به نحوي كه به نظر مي رسد نقاش از هنگام شروع طرح تا پايان آن قلم از كاغذ بر نداشته و يك ارتباط مداوم بين قسمتهاي مختلف نقش بوجود آورده ، به عبارت ساده تر همان گونه كه از نام نقوش اين گروه پيداست ، تمامي گل و برگ ها و بند هاي موجود در طرح ، در متن فرش پراكنده و افشان شده اند . طرحهاي افشان اصولاً به گونه اي طراحي مي شوند كه هيچ يك از گل و برگها قرينه نداشته و اصول قرينه نگاري در آن وجود ندارد . انواع مختلف طرح هاي افشان عبارتند از : افشان دسته گلي ، افشان حيوان دار ، افشان ختايي و ...

دسته 2: طرح هاي اسليمي

قالب اصلي اين طرح بر مبناي گردش هاي منظم و بغايت سنجيده ي بند هاي اسليمي است . از آنجايي كه اسليمي خود داراي انواعي است لذا با توجه به نوع و شكل آن نيز مي توان طرح هاي اسليمي را طبقه بندي نمود . معروفترين طرح آن ، اسليمي جهان اژدر است . در اين نوع اسليمي به دو شاخه تقسيم شده و حالتي شبيه به فكين اژد ها را به وجود مي آورد . انواع مختلف طرح هاي اسليمي عبارتند ار : اسليمي بندي ، اسليمي افشان ، اسليمي لچك و ترنج

 
دسته 3: طرح هاي شاه عباسي


اساس كليه طرح هاي شاه عباسي بر مبناي كاربرد گل معروف شاه عباسي در اين طرح است . در اين طرحها گل هاي شاه عباسي به همراه بندهاي ختايي و گاه تلفيق آنها با اسليمي ها ، انواع مختلفي از نقوش فرش را ارائه مي دهند . انواع طرح هاي اين گروه عبارتند از : لچك و ترنج شاه عباسي ، افشان شاه عباسي ، شاه عباسي درختي ، شاه عباسي شيخ صفي ، شاه عباسي جانوري و ...


دسته 4: طرح هاي آثار باستاني و ابنيه اسلامي


كليه ي طرح هايي كه ملهم از نقوش و اشكال تزييني بناها ، عمارات و كاشي كاري هاي آنها مي باشند در اين گروه جاي دارند . البته طراحان فرش در برخي از طرح هاي اصلي نقوش اين بناها حسب سليقه ي خود تغييراتي را وارد نموده اند اما ساختار و تشابه اصلي طرح فرش با طرح اصلي بنا كاملا حفظ گرديده است .
معروفترين طرح هاي اين گروه عبارتند از :
گنبد مسجد شيخ لطف الله ، سردر امامزاده محروق ، گنبد مسجد امام ، تخت جمشيد ،‌ طاق بستان مسجد جامع اصفهان و ...

 
دسته 5: طرح هاي بته اي (بته جقه)

كليه طرح هاي اين گروه بر مبناي كاربرد بته جقه است و به انواع و اقسام مختلف به تزيين متن و حاشيه فرش با بته جقه ها مي پردازد . انواع مختلف طرح هاي بته جقه اي كه هر يك به گونه اي شيوه يافته اند عبارتند از : بته ميري ، بته خرقه اي ، بته قلمكار، بته كردستاني و ...


دسته 6: طرح هاي اقتباسي


گفته مي شود اغلب طرح هاي اين گروه شباهت زيادي با طرح هاي فرش مناطق مرزي ايران و كشورهاي همسايه و حتي ساير كشورها دارد و به همين دليل آنها اقتباسي مي نامند مانند طرح هاي معروف به قفقازي و گوبلني


دسته 7: طرح هاي واگيره اي (بندي)


طرح اصلي آن به گونه اي است كه سراسر فرش هم از جهت طول و هم از جهت عرض به قطعات منظم تقسيم شده و هر قسمت توسط خطوط و يا بند هايي به قسمت همجوار مي پيوندد و به اين ترتيب از به هم پيوستن اين قسمت ها و بند هاي آنها كل طرح بوجود مي آيد . طرح هاي اصلي اين گروه عبارتند از : بندي اسليمي ، بندي خشتي ، بندي ترنجدار ، بندي شير و شكري ، بندي شاخه گوزني ، بندي دسته گلي ، بندي مينا خاني و...


دسته 8: طرح هاي درختي


در طرح هاي اين گروه درخت و درخچه هاي كوچك و بزرگ به ويژه به صورت انفرادي تركيب اصلي را تشكيل داده اند و با اجزاي ديگري تركيب شده اند. معروفترين طرح هاي اين گروه عبارتند از : درختي سبزيكار ، و درحتي حيواندار.


دسته 9: طرح هاي شكار گاهي


بنياد اصلي اين گروه از طرحها نمايش صحنه هاي شكار و شكار گاه است . به نحوي كه در قسمتهاي مختلف طرح يك سوار كار با وسيله اي همانند تير و كمان يا نيزه مشغول شكار آهو و يا ساير جانوران است .


دسته 10: طرح هاي تركمن


طرح هاي تركمن همگي در گروه نقوش هندسي قرار دارند و به صورت ذهني بافته شده اند . معروفترين طرح هاي تركمن در ايران كه در اين گروه نام برده مي شوند ،عبارتند از : غزال گز، قاشقي، آخال و ...


دسته 11: طرح هاي ماهي در هم

طرح ماهي در هم از قديمي ترين و رايج ترين طرح هاي فرش ايران است . اين طرح اغلب به صورت يك واگيره مي باشد و بافنده همان واگيره را در طول و عرض فرش تكرار مي كند . در اين طرح يا واگيره يك حوض به صورت لوزي با چهار برگ – ماهي در اطراف آن مشاهده مي شود .

طرح ماهي در هم در نقاط مختلف ايران به نامهاي مختلفي مشهور است . مهمترين انواع آن عبارتند از :
ماهي فراهان ، ماهي زنبوري ، ماهي كردستان و ريز ماهي

 
دسته 12: طرح هاي گل فرنگ

كليه طرح هاي اين گروه بر مبناي گلهاي طبيعي بويژه گل رز با رنگهاي بسيار روشن نظير زرد ، آبي و سرخ مي باشد . انواع طرحهاي گل فرنگ عبارتند از: گل فرنگ بيجار ، گل فرنگ دسته گلي گل فرنگ گل و بلبل ، لچك و ترنج گل فرنگ ، افشان گل فرنگ و ...


دسته 13: طرح هاي قابي (خشتي)


متن فرش در اين طرح ها به قسمتها يا قابهاي مختلفي تقسيم گشته كه به طور منظم در كنار هم قرار دارند و در داخل هر قاب با گل و برگ هاي مختلفي تزيين شده است . معروفترين طرحهاي قابي عبارتند از: قابي بختيار و قاب قراني

 


دسته 14: طرح هاي گلداني


ويژگي اصلي اين طرح وجود يك يا چند گلدان در اندازه هاي مختلف است كه تمام متن فرش را مي پوشاند . اما اغلب طرحهاي گلداني داراي گلداني بزرگ در يك طرف فرش هستند كه شاخه هاي گل هاي آن تمام متن فرش را مي پوشاند . معروفترين طرحهاي گلداني عبارتند از :
گلداني هزار گل ، گلداني محرابي ، گلداني ظل السطاني

دسته 15: طرح هاي محرابي


طرح اصلي در اين گروه بر مبناي محراب است . همان مكاني كه در مساجد ، مكان نمازگذاران امام جماعت است . در اين طرحها معمولا محراب را با تزييناتي از قبيل قنديل ، گلدان ، و حتي درخچه هاي كوچك مي پوشانند و گاه دو طرف محراب را با ستونهاي بزرگي كه سقف محراب بر روي آن قرار دارد نشان مي دهند انواع طرحهاي اين گروه عبارتند از : محرابي قنديلي ، محرابي گلداني ، محرابي درختي


دسته 16: طرح هاي ايلي و عشايري


اين طرح ها عموما توسط عشاير ايران بافته مي شوند و اغلب نگاره ها و تزيينات طرح ملهم از ذهن قاليبافان است . در اين طرح ها قرينه بودن چندان معنا ندارد و ختي همين ويژگي و سادگي نقوش از عوامل اصلي زيبايي طرح هاي اين گروه است . طرح هاي فرش عشاير قشقايي ، شاهسون ، بلوچ و ... در اين گروه جاي مي گيرند .


دسته 17: طرح هاي محرمات


در اين طرح كل متن فرش از جهت طولي به چند رديف موازي تقسيم ميگردد و درون اين رديفها با نگاره هايي همچون بته جقه ، انواع اسليمي و يا ختايي و گل و برگهاي ديگر تزيين مي گردد . به عبارت ديگر متن فرش به صورت راه راه مي باشد ، محرمات بته جقه اي معروفترين طرح اين گروه است.

 
دسته 18: طرح هاي هندسي


همان گونه كه از نام طرح هاي اين گروه پيداست ، كليه نقوش اين گروه به صورت هندسي و با استفاده از خطوط زاويه دار به وجود مي آيند . مهمترين انواع طرحهاي هندسي عبارتند از :
هندسي كف ساده ، هندسي جوشقان ، هندسي خاتم شيراز ، هندسي لچك و ترنج و هندسي قابي


دسته 19: طرح هاي تلفيقي


طرح هاي اين گروه به مرور زمان و با ادغام شدن طرح هاي مختلف بوجود آمده است و دهها و بلكه صدها نوع از آن را مي توان در ميان مناطق مختلف ايران مشاهده كرد . برخي از طرح هاي تلفيقي به جهت تلفيق زيبا و صحيح نقوش مختلف از جذابيت بالايي برخوردارند . اما برخي از آنها ناشي از تلفيق نابهنجار چند طرح مي باشند . گونه هاي مختلفي از طرحهاي تلفيقي را مي توان نام برد مانند لچك و ترنج تلفيقي ، تلفيقي دسته گلي ،تلفيقي گل فرنگ ، تلفيقي هندسي و ... 


دسته بندي هاي ديگر از طرح هاي فرش ايران


آنچه كه شرح آن رفت در واقع يك طبقه بندي ساده و قديمي از طرحهاي فرش ايران بود كه هم اكنون نيز مورد استفاده بسياري از طراحان و حتي كارشناسان فرش قرار مي گيرد . عده اي تغييرات خاصي در اين طبقه بندي به وجود آورده اند و تعداد اين گروه را به 20 الي 25 گروه گسترش داده اند .

عده اي ديگر شيوه ي به اصطلاح علمي تري را در پيش گفته اند و گروههاي اصلي را به دو يا سه طرح اصلي تقسيم نموده اند .

يك گروه را را طرحهاي الهام يافته از طبيعت دانسته اند و گروه دوم را طرحهايي مي دانند كه علت اصلي بوجود آمدن آنها خلاقيت هنري بوده ، به اصطلاح عامل خلق آنها بشر بوده است مانند طرحهاي مشهور به ابنيه تاريخي ، طرحهاي ذهني عشايري ، طرحهايي كه به نام شهر ها شهرت يافته اند و طرحهاي تلفيقي ، سپس كليه طرحهايي را كه قبلا نام برده شد در ذيل هر يك از اين دو گروه قرار مي دهند .

اما صرف نظر از نحوه ي تقسيم بندي ، اغلب اينان تحت تاثير همان گروهاي اصلي نام برده شده قرار داشته و هر يك به شيوه ي ديگري سعي داشته اند همان طبقه بندي قديمي را به شكل جديدي ارائه نمايند و به همين دليل است كه در نام گذاري طرحهاي اصلي و گروهاي فرعي هر يك ، تفاوت خاصي مشاهده نمي شود .

 


منبع: https://www.beytoote.com/art/farsh/iranian-carpets1-classify.html


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/5/14 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

ويژگي هاي فرش 4 متري

 

فرش يكي از لازم خانگي است كه نقش به سزايي در چيدمان و زيبايي دكوراسيون منزل شما دارد . ابعاد فرش نيز تاثير خاصي در نحوه چيدمان دكوراسيون و راحتي و آسايش شما دارد . فرش 4 متري يا قاليچه يكي از ابعاد فرش ماشيني است كه امروزه خريداران زيادي دارد . 

ويژگي هاي فرش 4 متري 

فرش 4 متري از ابعاد استاندارد فرش ماشيني با عرض 1.5 و طول 2.25 است . اين فرش ماشيني به عنوان قاليچه نيز شناخته مي شود و با كوچك تر شدن خانه ها و اتاق ها رواج زيادي در بين خريدارن فرش ماشيني پيدا كرده است .

با توجه به ابعاد كوچك اين فرش و وزن كمتر آن جا به جايي و حمل و نقل آن بسيار آسان است . اين سايز از فرش در تمام شانه هاي فرش ماشيني با جنس هاي مختلف و از هر طرح بافته مي شود . ولي اكثرا طرح هاي مدرن ، فرش هاي شنل و فانتزي در اين متراژ از فرش ماشيني پرفروش هستند .

فرش 4 متري در دكوراسيون 

اين فرش سايز كوچك معمولا در پذيرايي و نشيمن استفاده نمي شود و در اين بخش از منزل از فرش هاي ماشيني با متراژ بالاتر استفاده مي شود . فرش ساير 4 متري در اتاق هاي كوچك تر مانند اتاق خواب كاربرد دارد .

اين فرش ماشيني در دكوراسيون هاي مدرن جايگاه خاص خود را دارد . همان طور كه قبلا اشاره كرديم فرش هاي فانتزي و مدرن نسبت به فرش هاي كلاسيك اكثرا در اين سايز فروش دارند . فرش اتاق كودك نيز از اين قاعده مثتثني نيست . چرا كه وزن كمتر فرش باعث سهولت در شست و شو و جا به جايي آن است .

فرش هاي ماشيني با سايز 4 متر و يا گليم ها در اين سايز در آشپزخانه مورد استفاده قرار مي گيرند . هم چنين فرش هاي شنل ، پرزبلند و فانتزي نيز در اتاق هاي شخصي و يا اتاق كودك بسيار مورد استفاده قرار مي گيرند . 

با خريد از فرش كاشان , به دليل سفارش و خريد مستقيم فرش از كارخانه اطمينان داشته باشيد كه فرش شما در تمام ابعاد به راحتي قابل دسترس براي شما خواهد بود . 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/4/10 ساعت: ۱۸ توسط:best-carpet :

فرش ماشيني گل برجسته و مزايا و معايب آن

 

فرش ماشيني گل برجسته از تكنولوژي هاي جديد در صنعت فرش ماشيني است كه با ورود خود به عرصه فرش ماشيني طرفداران زيادي را به خود جذب كرده است . تفاوت اين فرش زيبا در اين است كه بر خلاف ساير فرش هاي ماشيني كه تخت بوده و ارتفاع خاب آن در تمام فرش يكسان است ، خاب فرش در برخي نقاط داراي برجستگي است و ارتفاع نخ خاب در برخي گل ها و طرح هاي فرش بلندتر است .

بافت فرش ماشيني گل برجسته به چه صورت است ؟


تكنولوژي فرش گل برجسته بر روي فرش هاي 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه و 1500 شانه پياده مي شود . اين فرش ماشيني دست آوردي است كه همه توليدكنندگان فرش ماشيني به آن دسترسي نداشته و برخي شركت هاي توليد كننده فرش ماشيني قادر به بافت فرش با گل هاي برجسته هستند . اين فرش هاي ماشيني به صورت هيت ست شده هستند كه خاصيت ضدحساسيت ، مقاوم در برابر شست و شو و حرارت دارند . تفاوت اين فرش ماشيني با فرش ماشيني ساده در نوع چله كشي و نوع خاب آن است . برجستگي هاي فرش در قسمت آهار مشخص مي شوند . براي ايجاد برجستگي در قسمت هاي فرش از چند نوع نخ هايباليك و آكريليك استفاده مي شود. نخ هايباليك در بخش آهار بر اثر حرارت حالت فرو رفتگي پيدا كرده و قسمت هاي برجسته فرش مشخص مي شوند .

مزاياي فرش با گل هاي برجسته


فرش گل برجسته ظرافت و زيبايي خاصي دارد ، به طوري كه 50 درصد از بازار فرش هاي صادراتي را در اختيار گرفته است . در بافت اين فرش ماشيني از جديد ترين تكنولوژي در بافت فرش ماشيني استفاده مي شود. جلوه و زيبايي اين فرش ماشيني در دكوراسيون شما انكار نشدني است و براي دكوراسيون هاي مدرن و شيك ، فوق العاده اند . ضخامت در بخش هاي برجسته فرش 7 الي 9 ميلي متر است كه به دليل تراكم بالا مي باشد . بالا رفتن تراكم فرش باعث ظرافت و نازك تر شدن فرش مي شود . بافت گل هاي برجسته بر روي فرش بر روي تمام طرح هاي فرش ماشيني قابل اجرا است ، اما استفاده از آن در طرح هاي سننتي و خلوت جلوه زيباتري به همراه دارد . در صورت خريد نمونه هاي باكيفيت از اين فرش ماشيني ظريف و زيبا ، اين فرش ماشيني دوام بالايي برايش ما خواهد داشت .

معايب فرش گل برجسته


هر محصول در كنار مزايا و ويژگي هاي مثبتي كه دارد داراي ايراد هايي نيز مي تواند باشد . در كنار زيبايي و ظرافت به كار رفته در اين فرش ماشيني زيبا و ظريف نكاتي را بايد در نظر داشته باشبد . اين فرش ماشيني به دليل تفاوت ارتفاع خاب كه در آن وجود دارد ، نظافت و جارو زدن آن سخت تر خواهد بود و زودتر نيز كثيف مي شوند . نظافت و تميز كردن فرش بايد به صورت دقيق و كامل صورت بگيرد ، چرا كه در صورت باقي ماندن گرد و غبار و خرده هاي غذا و كثيفي در آن ، به مرور عمر فرش شما را كوتاه مي كند . هم چنين شست و شوي فرش به صورت غيراصولي باعث از بين رفتن ظاهر و زيبايي فرش مي شود . فرش هاي گل برجسته قيمت نسبتا بالاتري در مقايسه با فرش هاي ساده دارند . 

در آخر اگر قصد خريد فرش ماشيني ل برجسته با كيفيت بالا داريد ، پيشنهاد مي كنيم سري به مجموعه فرش گل برجسته قالي كاشان بزنيد . 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/1/26 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :